Another sunny day

Jag sitter inomhus trots 19 grader och sol, känns inte riktigt bra men det är ju inte frivilligt heller. Uppsats nr 3 ska lämnas in på tisdag morgon så jag har inte så mycket val. Just nu lyssnar jag på soundtracket till Amélie från Montmartre för att få lite inspiration och jag tror att det faktiskt fungerar. Ämnet för uppsatsen är "Min favoritfilm" eller "Min favoritbok", typ sånt som man skrev på svenska när man gick i lågstadiet eller nåt. Först hade jag tänkt välja en av alla underbara tyska filmer som finns för att plocka lite bonuspoäng men Amélie är mer tacksam att skriva om på något sätt. Nej, jag har inte varit inomhus hela helgen! I fredags satt vi ute i solen och åt när vi var på after school, väldigt bekvämt att få mat och dryck för 30 pix när man inte orkar laga själv. Och trevligt att träffa folk förstås! Jag träffade en annan Linnea, den första sedan jag flyttade hit om jag inte minns fel. Lika pop som jag är hon också och kompis till Annie som bor i mitt hus. De är nu officiellt inbjudna till min förfest på onsdag. Igår var vädret återigen för fint för att försummas så vi drog ihop ett gäng, jaa 5 pers då, och grillade på Slottsängen. Härligt! För mig var det årets första grillning av mat eftersom jag hävdade att korv i bröd inte är mat på samma sätt som om man marinerar quornfiléer och gör pastasallad och grejer. Jag vet inte om de andra förstod mitt resonemang dock...Hur som helst var det helt underbart att kunna sitta på en gräsmatta i solen i bara linne en kväll i april. Jag försöker att inte tänka på att det kanske är växthuseffekten som ger oss det här underbara vädret.

Och nu! På allmän begäran (jag tror att det är Helena som har varit mest nyfiken) - bilder på min lägenhet!


  Min miniatyrbäddsoffa


  Min säng och mina fina gardiner (tack mamma!)


  Mitt kök, prylar överallt som vanligt


  Det står ett jättefint träd utanför mitt hus! Jag bor i ett likadant hus som det på bilden, fast med gula "rutor" på istället för röda. Förstår ni varför de kallas för sockerbitarna?


Mitt sunkiga badrum, den slitna porten och de östtyska brevlådorna kanske ni får se en annan gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0