Eurosport music baby!

Jag funderar över saker i vardagen, saker jag irriterar mig på, saker jag tycker om och saker jag helt enkelt inte förstår. Och då är det lika bra att jag skriver av mig så kanske funderingarna låter bli att snurra runt i mitt huvud ett tag. Just nu funderar jag på

1) Vem fan det är som skriver bildtexterna i DN. Jag tror inte att det är journalisten som skriver artikeln som sätter bildtexterna utan någon annan, i det här fallet verkar det vara en prao-elev eller nåt. Mikroskåp? Vad är det? Ett köksskåp som man kan ha mikrovågsugnen i så att den inte tar så stor plats på bänken? Nehej okej, det var mikroskop de menade. Innevånare? Är det människor som spenderar all sin tid inomhus? Nej, jag tror att Vetlanda-bor också är utomhus ibland så de är nog invånare de med. I en recension som handlade om Loney, Dear och Montt Mardié hade bildtexten till en bild på Emil Svanängen/Loney, Dear blivit en konstig mix av fakta om de båda artisterna och därmed helt felaktig. Jag trodde faktiskt att DN ställde högre krav än så på sina skribenter, de borde väl åtminstone ha godkänt i svenska? Det gör mig upprörd kanske mest för att jag själv så gärna skriver och vet att jag skulle kunna göra det bättre...

2) Vem det är som har valt musik till reklamen för Extra Pastilles eller vad de heter! Låten är det inget fel på, den heter "Eurosport music baby", är gjord av Le Sport och grymt bra men den passar verkligen inte in i en reklam för nån sorts halstabletter som är bra för tänderna! Jag bävar inför att denna electropop-dänga ska spelas på dansgolven runt om i landet och människor med dålig koll utbrister  "åh, det är ju den där låten från reklamen". Hemska tanke!

Det är alltså sådant här som upptar mina tankar när jag har tenta i tysk fonetik om 4 dagar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0