She's the shape of a cigarette

Folk på mitt jobb diskuterar rökning och sitter och försvarar denna, enligt mig, riktigt fula och ohälsosamma ovana. De menar att man lika gärna kan röka och få lungcancer och dö av det eftersom man kan leva hur hälsosamt som helst och ändå få cancer. Eller "få en blomlåda i huvudet och dö av det". De här människorna röker inte längre men de vill börja igen. Whaat? Hur tänker man då? Vill man ha tjära och skit i lungorna och drabbas av KOL eller någon annan otrevlig lungsjukdom som kanske drabbar en om sisådär 20 år när man inte är så ung och häftig längre?
Men okej, rök på ni bara. Men ge fan i att röka i närheten av mig så att åtminstone jag slipper svärta ner mina lungor och förstöra mina luftrör. Tack.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Alltså, jag bli så trött på rökare. Folk tror liksom att det bara är lungcancer som kan drabba en, typ ALLA
cancerformer kan relateras till rökning. Men jaja, den siste idioten är inte född.

2007-08-07 @ 20:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0