Göta Petter!

Jag hoppas verkligen inte att det har undgått någon att det är finaste Teskedsgumman som är årets julkalender i radio. Det är originalet, med Birgitta Andersson som teskedsgumman, och så himla bra! Jag vet inte hur många gånger den har sänts som kalender tidigare och jag kommer inte ihåg när den sändes senast, men jag har något svagt minne av att jag tyckte den var rätt trist när jag var liten. Kanske för att teve-kalendern lockade mer då. Ändå kan jag avsnittet där teskedsgumman är barnvakt åt en vild pojke nästan utantill. Och nu är avsnitten inte alls tråkiga att lyssna på! Tvärtom - här snackar vi julstämning och barndomsnostalgi på hög nivå.
I övrigt är det halvdant med julstämningen här i Växjö. Regnet smattrar mot rutorna nästan konstant och temperaturen ligger på härliga fem plusgrader så snön känns långt borta. Men jag har gjort ett tappert försök att höja julatmosfären genom att hänga upp min röda stjärna i fönstret. Och så är det bara två veckor tills jag befinner mig hemmahemma. Och sen är det förhoppningsvis snö, julmat, pulkaåkning, ledighet och julstämning för hela slanten!

image79
Ja, jag vet att min lampa speglar sig i fönstret. Men jag orkade inte ta en ny bild!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0