Jau föståu ente vau du saäje

Jag har fått ett missat samtal och ett inpratat meddelande på mitt mobilsvar från ett nummer i Karlskrona som jag aldrig sett förut. Inte får jag någon träff på det heller när jag söker på eniro. Jag önskar så att jag satt på jobbet nu och kunde kolla upp numret, för jag har mig veterligen inte ringt till någon i Karlskrona. Men personen som har pratat in meddelandet påstår att jag har ringt och sökt henne angående någonting som jag inte förstår. Jag tror det är någon sorts service men jag är inte så bra på blekingska så jag uppfattar inte riktigt vad det gäller. Jag uppfattar för övrigt inte namnet på personen heller. Och har ingen lust att ringa upp heller när jag inte vet var jag hamnar. Det måste vara en felringning för mitt nummer finns inte att hitta på eniro. Det här är ungefär som i somras när min mamma minst två gånger fick inpratade meddelanden från en skånsk man som upplyste en Johan om att han borde vara på jobbet nu. Det var riktigt roligt! Det konstiga var ju att han ringde en andra gång, ungefär en vecka efter den första. Han kan ju knappast ha fått någon respons på det första samtalet eftersom det inte var denne mystiske Johan han ringde till? Jag tror vi kollade upp numret, det gick till någon sorts knegarfirma. Vilket förklarar varför meddelandena kom så tidigt på morgonen. Det tidiga klockslaget förklarar förmodligen också varför sommarjobbaren (?) Johan inte var på jobbet när han skulle. Men vem är denna mystiska kvinna från Blekinge som påstår att jag har ringt henne angående någon slags service? Mysteriet förblir olöst.

Kommentarer
Postat av: Erik

åh herregud vad roligt! :D sitter och skrattar rakt ut, du måste verkligen se till att lösa mysteriet snarast! ;D
Varför har inte jag hört om SommarjobbarJohan för? :O det var ju faktiskt vansinnigt roligt! sån här humor styrs jag av, folk som säger och gör jättefel, flera gånger i rad utan att förstå sig själva. WÅNDERFULL! :D

2007-12-04 @ 16:13:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0