And all I want with my life is to be your housewife

Imorse precis innan jag vaknade drömde jag att jag blev påkörd av en buss. I drömmen var vi utomlands, min familj och jag och vi hade promenerat omkring i en park. Vi skulle korsa en gata och jag såg att min mamma och mina småbröder stod på andra sidan tillsammans med min farmor som just hade kommit till det landet vi var i på semestern. Tyskland kanske det var? Hur som helst sprang jag rakt över gatan för jag tyckte inte att det var så mycket trafik, och dessutom var det en cyklist som cyklade bredvid mig och det är så lätt att följa andra. Men sen kom det en stor gul buss som precis missade cyklisten men som snuddade vid mig så att jag ramlade baklänges ner mot asfalten. Läskigt. Jag låg alldeles stilla och i drömmen tänkte jag om och om igen "jag hoppas att ingen bil kör över mig nu, jag hoppas att alla stannar eller kör runt mig för jag kan inte flytta på mig". Läkarna i drömmen pratade om skallfrakturer och inre blödningar men jag förstod inte att det var så allvarligt för jag var ju vaken? Kanske fick jag starka smärtstillande medel på sjukhuset där i drömmen. Sen vaknade jag 3 minuter innan klockan ringde och var glad över att jag levde.

Trots 9 ½ timmars sömn är jag trött idag. Igår fick jag en försmak av hur mitt liv skulle kunna se ut om 10-15 år. Efter jobbet handlade jag på vägen hem. Lagade mat, dukade, plockade i diskmaskinen. Johan kom hem och vi åt tillsammans. Sedan bestämde vi oss för att faktiskt vara lite hurtiga så vi tog en vända i Källbrinksspåret och sprang/gick. Innan det hade jag redan lagt in en omgång tvätt i tvättmaskinen. Väl hemma igen duschade vi, tog ur tvätten och jag hängde den medan Johan laddade en ny maskin. Jag läste i 10 minuter innan jag tvärsomnade. Det är bara hämtningen av två söta barn på dagis som saknas i den här bilden.
Just det ja! Vi tittade en stund på "Ghost World" också. Fast andra timmen av filmen eftersom vi hade missat den första. Jag vill ha den i min dvd-samling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0