Gingerbread girl

Tillbaka i vardagen efter en vecka med sol, en genomsnittstemperatur på 40 grader, kristallklart vatten, grovkornig sandstrand, sträckläsning av böcker, mycket god mat och lugn och ro. Kom hem natten mellan onsdag och torsdag och liknar en pepparkaka enligt min allra käraste. De sista fyra dagarna på semestern har jag gjort - ingenting. Har legat hemma och läst, slötittat på tv och sett tiden rinna iväg. Lördagen var förmodligen min mest aktiva dag då jag var ute och sprang en runda före frukost. Kände mig riktigt nyttig ända tills jag fick ett oväntat bak-ryck och slängde ihop en omgång muffins som smakade jul. Avslutade dessutom kvällen med bio så det där med nyttigheten var snart bortglömt om man säger så.

Biobesöket var för övrigt en upplevelse. Trots mina aversioner mot allt vad robotar kombinerat med pang pang heter så gav jag upp och såg "Transformers". Kanske var det för att jag tycker synd om Johan som har skadat handen. Mina förväntningar var allt annat än höga men bio är alltid bio så jag tänkte att jag skulle ge filmen en chans i alla fall. Och bortsett från alla dåliga pappahumor-skämt och "coola" effekter var den ganska okej. Ganska. Det värsta var killarna som satt till höger om mig. När vi bokade biljetter var hela salongen ledig utom kanske fyra platser. Då bokade vi givetvis två platser på en tom rad, vilket förmodligen de flesta skulle göra. Men tydligen tycker vissa att det är jättekul att sitta bredvid vilt främmande människor på bio och höra vad de tisslar och tasslar om, eller höra de kyssas oavbrutet, eller höra deras godisprassel. Är salongen full så är det självklart oundvikligt, men varför bokar man in sig på en rad där det sitter folk om det finns 30 andra, tomma, rader att sitta på? Jag hoppades in i det sista att vi hade en rad helt för oss själva, men ca 1 minut innan reklamen började (den är halva nöjet med biobesöket för min del) gled 3-4 st killar in och satte sig precis till höger om mig, det var alltså inte ens ett tomt säte emellan. Vilket inte hade gjort något om det inte var nördarnas årsmöte som hade valt just vår rad, i den biosalongen, den tiden. Här snackar vi killar som inte har sett solen de senaste åren, som dricker cola i 2-litersmuggar på bion och som har kläder som vanliga, vettiga människor sorterade ut ur garderoben för tio år sedan. Samtliga hade krulligt hår och glasögon och samtliga verkade vara mer än väl insatta i det fantastiska WoW. Geek alert! Under hela filmen satt de högt och tydligt och kommenterade alla "häftiga" effekter och "roliga" skämt. Jag trodde jag skulle smälla av! Johan tycker att jag är elak. Jag tycker att killar i 25-årsåldern borde ha andra intressen utöver dataspel, tevespel och filmer om robotkrig. Rätta mig om jag har fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0