Gnällspik

Eftersom jag sitter på mitt tråkjobb två veckor till innan det är dags att vara ledig igen anser jag det vara min fulla rätt att gnälla lite på sånt som stör mig när jag arbetar. Som jag brukar göra alltså.

Irritationsmoment nummer 1: Danskar. Det är tydligen ganska många från vårt daejliga grannland som har sommarhus i Sverige och som därför också har telefonabonnemang här. Sedan ringer de självklart som alla andra våra kunder och har fel på telefonen ibland. Skillnaden är bara att danskarna pratar danska. I 180 dessutom. Jag förstår ingenting så jag sitter bara och säger "ja" "okej" och "jag förstår" med lämpliga mellanrum så att det verkar som att jag fattar. Hittills har det fungerat bra. Jag kan ju inte hjälpa att danska är totalt obegripligt, jag lär ju knappast vara ensam om att tycka det heller?!

Irritationsmoment nummer 2: Min chef. Det är massor med sommarvikarier och annat löst folk här och min chef går på semester 4 veckor i slutet av sommaren utan att meddela schemaläggarna vilka datum alla slutar. För en månad sedan skrev jag under ett nytt avtal med start- och slutdatum för min tjänstledighet, men tro inte att han har vidarebefordrat det. Nehej då. Idag fick jag ett frågande mail från en schemaansvarig som undrade hur länge jag skulle vara kvar här i sommar egentligen. Innebär detta att jag i princip kunde ha struntat i att gå hit igår? Får man ha så dålig koll på läget när man är chef? Skärpning!

Okej, slutgnällt för idag.


Kommentarer
Postat av: sara

Tack :D jag ar imponerad over att du kom ihag! Och ja jag laste kommentaren pa ratt dag...
Kul att du hade en toppen tid i Grekland. Halsa Johan ocksa

2007-08-01 @ 10:53:27
URL: http://satshel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0