Hur tänkte du då?

Jag vet att jag har pervers och barnslig humor. Det var därför jag skrattade så jag grät när jag och Maria såg en affär i Köpenhamn förra sommaren som sålde "punger och tasker". Väskor och plånböcker på danska alltså.
Jag vet däremot inte vem eller vilka det är som bestämmer namnen på alla nya kvarter som byggs upp i Stockholm. Men jag kan väl ändå inte vara den enda som tycker att Kvarteret Muffen är ett ytterst lustigt namnval?! Första gången jag åkte förbi skylten där det står "Här bygger vi Kv. Muffen" trodde jag att jag såg fel. Det kanske var Muttern eller nåt? Men nej, jag såg inte fel. Här är beviset. Om jag fick möjlighet att prata med den som lade fram förslaget till det här namnet, då skulle jag vilja fråga en enda sak:

Hur tänkte du?

Kommentarer
Postat av: ELin

Haha, ja jag skrattade så jag grät första gången jag såg kvarteret Muffen skylten. Så jävla dumt att döpa ett nybygge till de.
Vart bor du?
Kvarteret Muffen!
Nej tack!

2007-07-02 @ 11:35:29
Postat av: Helena

haha, jag åkte förbi kv muffen igår av en slump och precis då hade jag läst ditt blogginlägg åxå, mysjo, men iaf kund ejag inte hålla mej för skratt! det är för märkligt att de döper det till muffen....

2007-07-02 @ 15:41:15
Postat av: Johan

Aha! Jag var inte först.
http://stormbringer.blogg.se/1183750359_ibland_undrar_man_.html

2007-07-06 @ 21:39:15
URL: http://stormbringer.blogg.se
Postat av: Kim

jäkligt kul tycker jag - ännu roligare att jag faktiskt ska flytta dit. man får ta hela namnet med en nypa salt. försökte förklara för någon VARFÖR det döpts till muffen här om dagen, men förklaringen gjorde inte det hela bättre.. det heter så eftersom det ligger i närheten av den kända (numera nedbrunna) bensinmacken "gyllene ratten". håhåjaja. självklart ligger det dessutom i fruängen - var annars?

2008-02-13 @ 11:34:20
URL: http://kimsansliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0