Stadsbarn

Hört på jobbet för en minut sedan:

- Vet du vad en rotvälta är för något?
- En rotvälta? Det låter som en maskin
- En mobil?
- Nej en maskin
- Det ska tydligen vara ett djur
- Vadå? Typ ett vildsvin eller?

Jag är uppväxt i en förort till huvudstaden men jag vet ändå vad en rotvälta är och den här diskussionen hölls av två personer, en tjej och en kille, som är lika gamla som jag. Vart är världen på väg?

Det är fredagen den 13:e idag, för andra gången i år om jag inte minns fel. Men 13 är mitt turnummer så jag är inte särskilt oroad. Å andra sidan gör det inget om all världens olycka drabbar mig för när jag går hem idag har jag 2 veckors SEMESTER!

Kommentarer
Postat av: vera

haha, du skulle skicka det till tjuvlyssnat. Kommer du ihåg när Malin och Johanna skrattade åt oss när vi var så glada att se en fogel bära på 3 masker samtidigt? Då sa dom att man märker vi är stadsbarn... :)

2007-07-14 @ 10:10:32
Postat av: sara

Ojoj da borjar det ju bli riktigt illa. Fast Gustav borde kunna gora nan mat sjalv:P kanske inte...
Later bra att dom kommer hem. Tycker jag iaf. Vad ska du gora nu pa din semester da?
jag vet det hade varit sa coolt att komma hem och kunna surfa, men far se sen nar skolan borjar om jag kan haka pa nan dar som kan lara mig. Borde ga med vatdrakt om man inte ar for krasen.. Ar ju redan forkyld:P

2007-07-14 @ 10:17:34
URL: http://satshel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0