Modeblogg?

Njae jag tror inte det. Men jag tror att jag börjar utveckla ett ohälsosamt shoppingberoende så jag skulle lätt kunna börja lägga upp dagens outfit och annat ytligt om jag bara hade viljan och lusten. Men det finns så många andra som gör det så mycket bättre så jag fortsätter med mina små vardagsfunderingar. Den här veckan har jag köpt minst en grej mån, tis, ons och idag fredag. Jag skyller det på att jag är i Stockholm nu och måste passa på att handla lite eftersom det är lite sisådär med bra butiker i Växjö.

Idag blev jag lycklig när jag upptäckte en trave med pocketböcker i min bokhylla, som inte är mina. Eftersom mitt rum numera tjänar som allmänt förvaringsutrymme/gästrum/syrum så kan man hitta allt möjligt där inne som inte tillhör mig. Men det hindrar ju inte mig från att läsa böckerna. Sommarläsningen är räddad! Fast annars har jag planer på att bli stammis på biblioteket här i Huddinge igen. Och får jag tag på Vita tänder och Autografjägaren på engelska ska jag banne mig köpa dem. Har man möjlighet att läsa en bok på originalspråket ska man göra det. Därför ska jag vara riktigt nördig nån dag och åka in till stooora Akademibokhandeln och rota i deras hyllor med tyska pocketböcker. Vill jag vara riktigt extrem kan jag ju slå på stort och köpa Kafkas samlade verk eller liknande. Fast då måste jag typ köpa glasögon med tjocka svarta bågar, klippa håret i page och färga det mörkt och lära mig dricka rödvin. Men hey! Allt det där hade jag ju tänkt att göra ändå. Jag kommer att se ut som en kulturnörd.

(Ha! Jag kom på ett roligt citat från Tysklandsresan. Det är från en av de första dagarna när vi var lätt utmattade efter att ha gått runt i Weimar halva dagen men ändå var tvungna att springa runt i Jena också för att lära oss ännu mer om Goethe eller Schiller eller nån annan författare som har varit död i snart 300 år.
Vår guide Detlef (ja han heter så!) säger: Jetzt machen wir einen kleinen Spaziergang (Nu tar vi en liten promenad)
Vera utbrister i ett plågat: Åååååhhhhh
Vår lärare Thomas säger: Nur 5 Kirchen und 3 Schlösser (Bara 5 kyrkor och 3 slott)
Okej, det här är bara roligt för de som var med på resan, som var lika trötta på Detlef som vi var och som förstår den underbara ironin i det Thomas sa.)

Kommentarer
Postat av: en liten malin

hahahah! det är ett av de bästa citaten från resan tror jag! inte många som slår det..eventuella utmanare skulle väl vara ellies "woran denkst du?" och det redan klassiska, oförglömliga
"kennst du ihn?"....!

2007-06-16 @ 12:51:01
Postat av: vera

Glöm inte "wiiiiiiie bidde??" !!!!!!

2007-06-27 @ 14:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0