Välkommen till Telia Support Center

Det finns många anledningar till att jag inte gillar mitt jobb och helst skulle vilja säga upp mig fortast möjligt (men det gör jag inte för min mamma avråder mig bestämt och jag lyssnar lydigt på henne). Det här är några av dem:

- Alla kvinnliga kunder med hysteriskt gälla röster som pratar i 180 och snubblar över orden så att varken jag eller de själva förstår vad de vill ha sagt
- Kunder som ringer fr¨ån sin hemtelefon som de har knaster och störningar i och som klagar på att de inte hör vad jag säger. Smart.
- Kunder som svär som galningar och försöker få det till att det är mitt fel att de inte har ringt och bokat en tid fast det har fått en lapp i brevlådan där det står  "Kontakta Telias kundtjänst på nr 90200". Också smart.
- Sommarvikarier som chansar hej vilt på hur de ska gå tillväga när de lägger ut beställningar istället för att fråga någon som har jobbat här i 20 år och som kan allt utan och innan. Då blir det ofta fel och sedan får någon annan en förbannad kund i telefon och måste förklara det hela. Totalt intelligensbefriat.
- Människor som jobbar på kundtjänst och som kopplar över kunder till felanmälan så fort de inte kan lösa ett problem. Det behöver inte ens vara ett ärende som ska till felanmälan, de gör så ändå. Samma människor lägger gärna på luren mitt i samtalet om man kopplar en kund till dem som faktiskt ska till kundtjänst. Underbart.

Jag kan komma på säkert tusen saker till som retar upp mig varje dag men det blir för mycket interna uttryck och för långrandigt för att det ska vara intressant. Idag är det fredag och det är ca 1 timme och 20 minuter tills jag får stänga av datorn och gå hem. Men tro inte att jag är ledig sen. Nehej då! Jag ska minsann jobba i helgen. Och på måndag. Och på tisdag. Jag jublar nästan inombords.

(Angående önskemålet att jag ska lägga upp en bild på mig själv iförd läsglasögon: Jag ska fundera på saken och överväga om jag är mogen för det! Tänk på att jag är extremt fåfäng!)

Kommentarer
Postat av: Helena

Haha okej! Fundera. Och jag väntar med spänning... dadadadammm!!!

2007-06-29 @ 20:19:31
Postat av: vera

jag vill också se :) jag måste va lite elak nu och berätta att mitt jobb består av sitta vid datorn och vänta tills någon kommer och vill ha svar på sina frågor. Vilket inte händer så jätteofta nu för vädret är dålig och ingen är ute. Så jag sitter här, läser tidningar, äter godis och får betalt ;)

2007-06-30 @ 11:51:54
Postat av: Lorenzo

HAHAHA! det där känner jag igen! en kollega från kundtjänst företag föredetta privat kundtjänst göteborg!

Mvh Lorenzo

2008-02-29 @ 10:22:44
Postat av: Anton

Tack för att du finns! Du som kan jobbet på Telia Kundtjänst!

Jag värkligen hatar att ringa till Telias support, för 90% av gångerna så är det nån finnig tonåring som precis har hoppat av gymnasiet som sitter med sin lilla manual och läser innantill!
Har vart tvungen att försöka fixa ett problem länge med Telia, men alltid får man dessa idiotiska tonåringar som inte har en blekaste om nånting!

2008-04-14 @ 17:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0