Blue monday

Jaa himlen är blå idag i alla fall! Och solen skiner. Andra bra saker med denna annars så hatade veckodag är att:
- Vi har fått tillbaka våra tentor i tysk litteratur- och kulturhistoria. Jag som har drömt mardrömmar och varit nojjig över resultatet ända sedan sekunden jag lämnade in tentan fick till min stora förvåning VG. Fyra poäng över VG-gränsen, 81 poäng av 97 möjliga. Hurra för mig! Nu har jag tagit terminens 2 första poäng och dessutom uppfyllt denna veckas skryt-kvot.
- Årets första krokusar har börjat dyka upp över hela campus, några bildar tillochmed ordet VÅR i en rabatt.
- Vi kommer förhoppningsvis att kunna ha vår uppsats-tentamen innan vi drar till Tyskland på en två veckor lång kulturell (?) resa i minibuss. Eller ja, vi räknar iskallt med att lärarna gör om schemat för vi har redan bokat tågbiljetter till Stockholm 7:e juni.
Mindre roligt idag är att jag måste sitta inomhus och skriva färdigt mitt referat om det svenska skolsystemet, istället för att ligga ute på en gräsplätt och försöka få något som liknar solbränna i mitt vinterbleka ansikte. Att den ena av mina två småbröder (inte för att de är särskilt små nuförtiden men ändå) har lämnat Sveriges instabila vårväder för långsegling på sydligare breddgrader gör ju inte saken bättre. Växjö går liksom inte riktigt att jämföra med det här:

http://www.segling-ml.se/logg.htm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0