Dagens I-landsdilemma

Jag har funderat ett tag på om jag borde skaffa en bilddagbok eller inte. Det är ju onekligen ganska roande att följa folks vardag i bilder, i alla fall om de har ett någotsånär intressant liv. En bild kan säga så mycket mer än några meningar i en internetbaserad dagbok. Jag fick en digitalkamera i julklapp (definitivt inte helt hälsosamt för en fåfäng person som jag) vilket i princip är en förutsättning om man ska kunna uppdatera en bilddagbok regelbundet. Men vad skulle jag ta kort på? Dagens outfit kan vara otroligt kul men inte något för mig eftersom min garderob till stor del består av billiga H&M-linnen och Cheap Monday-jeans. Inte så spännande. Foton som tas under våra utekvällar på Växjös studentpubar är onekligen roliga men vi går ju inte ut jämt. Bara nästan. Och jag har ingen lust att lägga upp bilder på en hylla i biblioteket, min tvättkorg eller utsikten från mitt fönster bara för att ha något att visa. Det är FÖR tråkigt. Så jag avvaktar och låter bli att falla för grupptrycket för stunden i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0