Friday I'm in love

Började dagen med att i några sekunder undra varför väckarklockan ringde när jag fortfarande var så trött, sen insåg jag att jag måste upp ur sängen eftersom jag hade tenta. Tvingade i mig den obligatoriska havregrynsgröten och försökte få ordning på håret och resten av mig själv för att åtminstone inte se så trött ut som jag var. Mötte Vera utanför porten och gick till M-huset där det visade sig att salen vi skulle skriva tenta i låg i källaren och var utan fönster = bunkervarning. Och så fanns det inte plats åt allihopa heller. Bra organiserat. Tentan var inte alls så kort och lätt som jag hade hoppats på men jag tror att jag svarade lite på varje fråga i alla fall så det är bara att hoppas på att det räcker till ett G. Jag vet att omtenta inte är en dödssynd men jag blir besviken på mig själv om jag måste sitta och plugga in allt det här en gång till. Jag orkar inte. Jag vill inte. Jag vill ta itu med övningsuppsatserna och ta reda på om jag har lika lätt för att skriva på tyska som på svenska. Efter tentan har jag suttit hemma trots det fina vädret. Det är fredag men det innebär inte att vi är lediga från skolarbete, nehej då, här måste man minsann vara villig att offra även helgen åt diverse grammatikstenciler och tyska skönlitterära böcker. En ljuspunkt i tillvaron (nu låter det som att jag är helt nere men det är jag inte, för det är faktiskt vår och allt) är att min chef ringde och berättade att jag får bonus nu i mars, typ 5000 spänn rätt in på kontot! Hurra säger jag! Då kanske vi kan åka till Umeå eller Stockholm och fira påsk. Eller så kan jag ju bara shoppa upp allt. Jag skickade ett mail till mamma också med bilder på min nya frisyr. Hon tycker att jag sminkar mig snyggare själv och att frisyren var häftig. Det kan innebära att hon inte gillar att mitt hår är så svart. Ikväll ska vi fira att tentan är över med ett besök på Stallarna, enligt utsago ska det vara S:t Patricks Day-tema där vilket vi hoppas innebär irländsk musik och irländsk öl men vi får väl se. Först är det förfest hos Malin som fyllde 20 år igår. Jag känner mig vuxen, rent av gammal bara för att jag är 2 år äldre. Hej åldersnoja! Idag ska jag laga mat, ett recept från DN bland annat innehållandes pinjenötter. Pinjenötter är svindyrt, nästan 30 spänn för en påse med 75 gram i. Och så är de inte ens goda om man inte rostar dem i stekpannan. Men de kommer från en dansk producent som heter "Den lille nöttefabriken". HAHAHA, dagens skratt! Jag tycker att danska är underhållande. Men jag förstår ingenting av det. Kanske är det just därför?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0