Idag är inte en lika bra dag

Mitt humör följer marsvädret som härskar utanför fönstret, är det sol är jag glad och sprallig som aldrig förr, snöregnar det eller blåser halv storm blir jag irriterad och om det är grått och kallt, som nu, så blir jag nedstämd, tyst och trött. Det känns inte riktigt rättvist att jag sitter här i Växjö med en massa plugg och ett stundande påsklov som verkar gå åt skogen samtidigt som den äldre lillebrodern seglar omkring och lever livet i Karibien och mami, papi och den yngre lillebrodern anlände till Fort Lauderdale, Florida igår kväll. Men livet är väl allmänt känt för att inte vara rättvist. Det är bara det att jag verkligen hade hoppats på att få tag tåget eller flyget x antal mil norrut och fira påsken i Umeå eller i alla fall i Stockholm. Men för att göra allt ännu jävligare så har min käraste föreläsning på självaste skärtorsdagen vilket gör hans så kallade påsklov sisådär fyra dagar långt. Där gick mina drömmar om en god påskmiddag, fjädrar i ett björkris och godisfyllda ägg upp i rök. Och så den konstanta tröttheten, var kommer den ifrån? Jag trodde att åtta timmar räckte för en vuxen person men jag kanske har fel. Som det känns nu skulle jag behöva gå i ide ett par veckor för att kunna vakna utvilad. Typ krypa ner under ett fluffigt täcke med duntofflorna på fötterna och någon vacker musik i öronen. Jag ska bli en björn i mitt nästa liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0