So 70's

Jag har aldrig i hela mitt liv varit så här snygg i håret! Frisören har gett mig en ordentlig 70-talsinspirerad lugg och klippt ur resten av håret så att det är lite spetsigt och spretigt och längre i nacken. Och så den mörkbruna snudd på svarta färgen på det. Lovely! Igår levde jag och Vera tillsammans med fem andra tjejer livet som hårmodeller från klockan två på eftermiddagen till tio på kvällen. Efter att frisyrerna var fixade av vår proffsiga danska frisörska Janni fick vi bli sminkade av två tjejer från Face Sthlm. Frisören bestämde vilken look vi skulle ha och till mitt hår var det givet med "smokey eyes" och "pale red lips". Det gick åt mycket tid, make up-remover och bomullstussar för att få bort det sen kan jag lova...Men snyggt var det! Dessutom fick vi en hel kasse med kläder och accessoarer att välja bland och blev servade med dricka, godis, frukt och chips. Sedan bar det av till Hotell Cardinal där själva visningen skulle hållas - 50 frisörer skulle lära sig allt om MOP's stylingprodukter och hur man inte ska gå till väga när man klipper en bob. Vi fick instruktioner inför vår lilla uppvisning och tillbringade sedan närmare 4 timmar inne i ett litet rum bredvid scenen där vi var tvungna att sitta knäpptysta (jättelätt för sju fruktansvärt nervösa och spralliga tjejer) bland konstväxter och mattprover. Som tur var blev vi utfodrade med lyxiga mackor, mineralvatten, kaffe och choklad så vi var rätt nöjda ändå. Sedan fick var och en några minuter uppe på scenen där frisören visade upp oss och beskrev våra frisyrer. Efter visningen fick vi stå på rad medan alla frisörer drog och slet och pillade i våra frisyrer och fotade som besatta. Sedan fick vi en massa flashiga (och säkert svindyra) hårprodukter som tack för att vi ställt upp och vi kunde äntligen släppa våra vid det här laget ganska ansträngda leenden och andas ut. Sedan var det raka vägen hem, föreviga håret och maken med digitalkameran, dricka en kopp te, tvätta bort allt smink och sen sooova. Imorgon har jag tenta. Jag ska kunna allt möjligt viktigt om ekonomi och politik i de tyskspråkiga länderna. Jag har knappt pluggat. "Men även om vi kuggar tentan så vi i alla fall snygga i håret"


Kommentarer
Postat av: kajsa

LÄCKERT! =)

2007-03-16 @ 00:24:14
URL: http://kajsapawrihktitt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0