Stoppa mig i ett örngott och kalla mig kudde

Till alla som undrar över rubriken: Om man som jag lyssnar på Morgonpasset i P3 varje dag så kan man inte undgå barnradion/P3 bubbel 8 minuter över sju. På måndagar är det Dojdoj man kan njuta av detta klockslag, ett helt urflippat program där huvudpersonen, hotellägaren Dojdoj kläcker ur sig repliker som den om örngottet i min rubrik. Underbart! Andra förekommande figurer är Rosa Russin. Det säger väl allt. Klart värt att lyssna på för att få en bra start på måndagen.

Helgen har varit perfekt, solen har lyst över Växjö och jag och Johan har i princip bara slöat, njutit av värmen och ätit onyttiga saker. I lördags fyndade jag ett våffeljärn för 129 riksdaler på Willys så igår var vi ambitiösa som aldrig förr och gräddade våfflor till ett helt kompani. Jag var mätt resten av dagen. Men är det våffeldagen så är det! Jag har även varit förutseende och införskaffat allergimedicin eftersom jag misstänker att den stora pollenkonspirationen snart anfaller utan nåd. I övrigt har jag gett mig själv köpstopp på icke nödvändiga prylar (läs kläder, skor, annat ytligt) vilket dock inte hindrade mig från att köpa flygbiljetter för drygt 1800 igår kväll. Men det var för 2 personer och det räddar mitt påsklov. Om en vecka befinner vi oss i Umeå! Hurra! Synd bara att det fortfarande är mer eller mindre vinter där och jag blir tvungen att lämna både vårjacka och tunna tygskor hemma. Men hellre det än att sitta och mögla i Karlshamn i 14 dagar.
Väldigt osammanhängande inlägg det här! "Det finns ingen röd tråd" som en lärare skulle uttryckt sig. Men vad farao, det är måndag och det var tidsomställning igår vilket innebär att vi egentligen började skolan 7.15 imorse, enligt min hjärna i alla fall. Stoppa mig i ett örngott, kalla mig kudde och låt mig sova!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0