Sunday bloody sunday

Det är när ölen inte smakar gott längre, när man börjar prata för mycket strunt och när man tycker att musiken på Sivans plötsligt är helt okej att dansa till som det är läge att sluta dricka alkohol för kvällen. Synd bara att jag inte har lärt mig det än. Fast det är väl bra att jag upprätthåller bilden av mig själv som poppig och lagom odräglig så att jag inte försvinner i mängden av rutiga skjortor och glittriga partytoppar. Kanske ett av de fulaste orden jag vet: partytopp. Jäjä, nu ska jag tillbringa resten av söndagkvällen med Ödön von Horváth. Nej, jag ska inte på blinddate med någon mystisk utbytesstudent, jag ska försöka ta mig igenom det sista av boken som vi ska diskutera imorgon bitti, en synnerligen långtråkig och invecklad historia med titeln "Jugend ohne Gott". Ungdom utan gud.
Är det jag det?


Kommentarer
Postat av: Per Nilson

Hej!
Gjorde en sökning på Ödön von Horváth och din blogg kom upp som en träff. Själv tycker jag att Jugend ohne Gott är en nästintill lysande roman. Spännande, med koncentration och nerv. En roman som berättar om den tid i vilken den skrevs. Intressant att man kan tycka så annorlunda.

Per

2007-10-15 @ 19:43:18
URL: http://www.perenn.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0