Torsdag

Det regnar, som vanligt, i Växjö idag. Jag började dagen med att tvätta handdukar och förklara för en kille i tvättstugan att om det står "grupp 2" på bokningstavlan när han låser upp så är det tvättmaskinerna som det står 2 på som han ska använda. Sedan gick jag och handlade, gjorde färdigt en grammatikstencil, åt lunch och promenerade iväg till bibblan för att träffa Vera. Pluggade i max 1 timme innan vi gav upp och gick till AMÅR, någon sorts mässa där en massa arbetsgivare kan hugga tag i oss stackars studenter och pracka på oss erbjudanden om framtida jobb, tvinga oss att tävla och vinna typ ett USB-minne eller bara trycka flashiga broschyrer i händerna på oss. Fast vi var ju självklart mest intresserade av alla gratisprylar man kunde få tag på; pennor, godis, frisbees, tandborstar, nyckelband, vattenflaskor - you name it! Puh! Resten av dagen ska jag försöka skärpa mig och få så mycket plugg gjort som möjligt för imorgon kommer Hanna och jag får kliva in i rollen som värdinna och guide i Växjö för en helg :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0