A thousand hours

Jag vill åka till Tyskland NU. Jag orkar inte vänta längre! Jag har redan börjat fundera på vilka kläder jag ska ta med mig, hur många skor jag kan tänkas behöva och vad jag egentligen ska ha för matsäck. Och då har jag ändå en grammatik- och ordbildningstenta imorgon bitti som det kanske vore vettigare att oroa sig över än vädret i Passau. Men jag är trött på att plugga nu, jag kan inte poängtera det för många gånger. Det lär ju inte fastna mer i mitt stackars trötta huvud nu i alla fall. Gick upp halv sju imorse och gick hem från biblioteket strax innan fem. Frågan är hur mycket av den tiden som jag verkligen pluggade aktivt men det är en helt annan sak.
Jag kanske borde försöka sova snart? Och hoppas på att resten av huset också gör det istället för att fyllesjunga/skrika/snubbla utanför porten mitt i natten. Men det är ju å andra sidan mer regel än undantag just nätterna innan jag skriver tenta så det är väl lika bra att börja förbereda sig mentalt för en natt med dålig sömn redan nu. Över och ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0