Fenomenet IKEA

Jag börjar verkligen förstå nu varför IKEA's möbler är så billiga. De faller ju isär! För några månader sen tappade min säng tre ben av fyra vilket resulterade i mycket kämpande med skiftnyckeln, svett och svordomar. Idag trillade det ur en skruv ur stolen jag sitter på. Bara sådär. Det krävdes som tur var bara lite meckande med ett sånt där litet verktyg jag inte kommer ihåg vad det heter. Det ser ut som ett L och är sexkantigt. Jag hade turen att få en verktygslåda i julklapp av mina föräldrar för ett par år sedan. Jag kan tänka mig att min pappa var helt salig när han fick plocka ihop alla verktyg som skulle ligga i eftersom han själv älskar allt vad sånt heter. Jag vet inte hur mycket verktyg och olika sorters borr/slip/skruvdragarmaskiner det finns i garaget hemma. Det är synd bara att jag inte är lika händig som min far. Eller lika bra på att sy som min mor nu när jag också har ett litet sy-kit. Det känns ändå lite fint att ha såna saker i städskåpet, lite vuxet på något sätt. Och då gör det kanske inte så mycket att jag inte är så bra på att använda dem. Men det är fortfarande ett mysterium att IKEA säljer så bra när möblerna är av sådan kvalitet som de faktiskt är. Kanske är folk medvetna om kvaliteten och bara snåla. Eller så har de inte upptäckt det stora fifflet än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0