Vuxenpoäng

Det här med att räkna vuxenpoäng kan vara riktigt roligt. Eller oroväckande lite beroende på resultat. Jag vet att jag är som en tonåring jämfört med många av mina vänner och bekanta som är förlovade, sambo, har bostadsrätt, husdjur, bil, körkort och en fast anställning. Men det kan ju ändå vara kul att göra ett test som det här. Det visar sig att mina vuxenpoäng är hela 11, 8 och att min uppskattade ålder är 21. Ett år yngre än vad jag egentligen är alltså. Innebär det att jag lever ett liv som är bra anpassat till min ålder eller att jag borde skärpa till mig och växa upp? Jag vet inte, men jag är inte så sugen på att köpa en villa i förorten med tillhörande Volvo kombi, lurvig hund och 2,1 barn i alla fall så jag fortsätter leva mitt slacker-studentliv tills jag tröttnar.


Kommentarer
Postat av: Elin

HAH! gjorde vuxenpoäng testet. Fick seriöst 20,9!
"Din ålder borde vara 39.2 enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelse."
FY FAN!

2007-05-14 @ 09:56:40
URL: http://lindesten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0