Ettusensexhundratjugoåtta svenska kronor

Idag blev jag 1628 kronor fattigare. Inom loppet av mindre än två timmar. Bra jobbat! Ungefär en tredjedel av pengarna gjorde jag av med på apoteket så det får väl sägas vara en nödvändighet. Jag tycker att det är lite läskigt när man får ett annat märke på sitt läkemedel än det som står på receptet. Normalt sett beror det på att det finns ett billigare alternativ men nu berodde det på att det märket jag skulle ha inte fanns på det här apoteket. Nehej? Dessutom ifrågasatte jag farmaceutens kompetens när hon frågade om jag var under eller över tjugo år sekunden efter att hon hade knappat in mitt personnummer i datorn. Va?! En annan dum sak är att det är olika åldergränser för subventionering av läkemedel i olika kommuner. Verkar det som. Det finns mycket man kan fundera över i vardagen. Idag hade vi för övrigt föreläsning numero två på vår nya kurs. Läraren blev inte bättre så nu har jag bestämt mig för att det kommer bli en plåga att sitta på hans föreläsningar. Känns motiverande. Tur att det är helg snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0