Mer koppeltvång åt folket!

Jag kan inte med ord beskriva hur förbannad och upprörd jag blir av att folk låter sina hundar springa lösa på campus. För det första är det inte tillåtet för hundar ska hållas kopplade här. För det andra är det inte särskilt behagligt för mig som var paniskt hundrädd som liten att behöva möta hundar utan koppel stup i kvarten. Och då finns det med all säkerhet många som är mer rädda för hundar än vad jag är. För jag är inte särskilt rädd egentligen, jag har mest en väldigt stor respekt för hundar jag inte vet hur de beter sig. Idag när jag var på väg till skolan hörde jag ett morrande och sedan såg jag i ögonvrån hur två schäfrar kommer springande mot mig i 180. Blev helt skakis men som tur var hade ägaren disciplin på hundarna och kunde vissla tillbaka dem. Tur för honom. Annars hade jag fått spel totalt. Jag ska inte behöva utsättas för sånt här i min vardag. Och det ska ingen annan behöva heller. Jag skiter fullkomligt i hur väluppfostrad hunden i fråga är, den ska ändå inte springa mot mig eller hoppa på mig utan mitt godkännande. Förresten kan det väl slå slint i huvudet på vilken hund som helst så att den får för sig att bita halsen av första bästa människa. Och då spelar det ingen roll att den har gått på dressyrkurs. Koppla hundarna nu, säger jag!


Kommentarer
Postat av: kajsa

ännu ett helt underbart gnälligt inlägg. =) keep up the good work.

2007-11-21 @ 15:24:41
URL: http://kajsapawrihktitt.blogg.se
Postat av: Nils

Så djävla klockrent och rätt. (Jag var bara tvungen att svära för att markera hur viktig synpunkten om kopplingen är)

2007-11-25 @ 00:51:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0