Charles-Louis de Secondat, baron de la Brède et de Montesquieu

Kom precis att tänka på en otroligt rolig grej som hände på föreläsningen idag. Vi har en ny delkurs nu som heter Svensk och jämförande politik. Jag tror att de flesta som går den här kursen håller med mig om att läraren är roligare än de flesta. Idag pratade han om maktdelning, en idé som den franska filosofen Montesquieu hade "redan på sin tid". Hur som helst skulle vår lärare skriva upp hans namn på tavlan...och skriver Monteskö eller något liknande. Med motiveringen "Ja men det uttalas ju ändå så!". Behöver jag nämna att den här kursen är så mycket roligare än den förra? Nu kanske det inte är tänkt att statsvetenskap ska vara roligt, men den här kursen är faktiskt mer intressant än den förra också. Politik is the shit! Med lite tur kommer det här blogginlägget hamna på overhead om ett år när det är dags för Magnus Hagevi att introducera nästa gäng med studenter till statsvetenskapens värld.

Kommentarer
Postat av: kajsa

haha! ja, dethär inlägget bör definitivt komma på OH. =D men jag håller med dej. svensk och jämförande politik 'r faktiskt en grym kurs och hagevi är så otroligt pedagogisk. (kanske min kommentar hamnar påOH också. ;))

2007-10-17 @ 21:40:30
URL: http://kajsapawrihktitt.blogg.se
Postat av: Anonym

monteskö =P

2007-10-18 @ 10:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0