Fem myror är fler än fyra elefanter

...går till min stora glädje på ettan på söndagkvällar. Signaturmelodin ger mig flashbacks till slutet på åttiotalet. Jag får minnen av turkosa manchesterbyxor, flätor och hårspännen, en vit våningssäng med rosa överkast, ett rött radhus. Jag har tillbringat halva helgen med att titta på fina barnfilmer från sjuttio- och åttiotalet och är numera helt övertygad om att det var bättre förr. Aldrig att mina eventuella framtida barn ska få titta på den sortens barnprogram som produceras idag! Nästan allt är rent skräp. Slarvigt tecknat och gapigt och skrikigt och inte pedagogiskt någonstans. Nej, ge mig Astrid Lindgren, tjeckiska dockfilmer och rosa elefanter som lär oss bokstäver och siffror.

Kommentarer
Postat av: kajsa

tack!

2007-10-22 @ 11:12:13
URL: http://kajsapawrihktitt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0