När dygnet får 25 timmar

Just den här dagen på året, när vi ställer om våra klockor till vintertid, måste vara som en skänk från ovan för alla småbarnsföräldrar och stressade studenter. För plötsligt får dygnet den där extratimmen som man så ofta drömmer om. Man får lite, lite mer tid att uträtta viktiga och oviktiga saker på. Kanske försvinner lite, lite stress. Och om folk kan vara lite mindre stressade bara för en dag så borde ju bara det vara ett stort plus. Jag har börjat fundera allt oftare på hur det känns när man får magsår. Och hur det känns när man går in i väggen. Känns det så tydligt att man omöjligen kan tveka? Jag är inte helt säker på att jag vill veta svaret.
Den här dagen började jag med att vakna klockan 08.44. Sedan kändes det som att jag jävlades med någon högre makt när jag helt enkelt ställde om tiden till 07.44, drog täcket över huvudet och somnade om. Ha! Resten av dagen har varit slö på ett skönt sätt. Jag sitter och dricker kaffe, lyssnar på mina nya fina skivor och renskriver anteckningar från föreläsningar som varit. Snart blir det promenad i kylig höstluft och skymningsljus. Söndagar kan också vara bra dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0