(O)ljud som stör mig i vardagen del 2

Idag hittade jag ett nytt irriterande ljud, återigen i biblioteket. Jag satt där en stund och var duktig och läste. Mitt emot mig satt en tjej, förmodligen utbytesstudent för hon hade böcker på japanska/kinesiska/valfritt språk med konstiga tecken. Hon andades väldigt ljudligt. Förmodligen var hon väldigt förkyld för hon andades verkligen tungt och ansträngt. Det var ju inte hennes fel, men det var rejält jobbigt att ha det där flåsande ljudet i öronen samtidigt som man läste om politik, på engelska. Så efter en stund tröttnade jag och gick hem.

Det bästa som hänt hittills idag är att tentaresultaten är uppsatta på vår anslagstavla. Jag fick godkänt! Yes!
Total lättnad. Nu är det bara att fokusera på nästa tenta, om sisådär 3 veckor.

Det sämsta som hänt hittills idag är att jag har fått en Åre-katalog från Skistar (bara för att jag ringde till dem och bokade ett liftkort för typ fyra år sedan) och nu är grymt sugen på att åka nånstans där det är snö och kallt. Ett sportlov skulle sitta fint. Men här i Växjö är det några plusgrader och regn. Regn regn regn. Nu ska jag längta efter snowboardåkning tills någon vänlig själ bokar en resa till fjällen och bjuder med mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0