Om fenomenet Den Rutiga Skjortan

Jag har bott i Växjö ganska exakt ett år nu. Jag har varit ute på studentpubarna ett otal gånger. Men jag förstår fortfarande inte vad som är grejen med DEN RUTIGA SKJORTAN. Säkert 90 % av alla killar som går till Sivans eller Stallarna har rutig skjorta på sig, med följden att alla ser precis likadana ut. Spänannde. Inte. Sedan finns det två varianter av den rutiga skjortan. Den första varianten kan faktiskt, måste jag erkänna, vara riktigt snygg och klädsam. Då har personen i fråga knäppt skjortan ända upp och kompletterat med en slips i valfri färg, vanligen svart. Ofta matchas den svarta slipsen med ett par svarta jeans och ett par skönt slitna skor av valfritt märke, men ofta Converse eller Vans. Den här varianten är inte lika vanligt förekommande som nummer två. Då är skjortan ganska rejält uppknäppt. Jag gissar på att bäraren av plagget vill visa 1) Sina muskler 2) Sin solariebränna eller 3) Sin nyvaxade bringa. Tämligen osmakligt. I det här fallet kombineras skjortan med ett par jeans som är dyrare än 800 kr och ett par skor som kan vara billiga men som ska se dyra och designade ut.
Nu kanske man kunde tro att folk har tröttnat på sina rutiga skjortor eftersom de var så populära förra året. Men nehej då, igår var det rutigt som aldrig förr på Sivans. Jag funderar seriöst på att räkna antalet besökare iförda rutig skjorta någon gång. Det borde inte vara så svårt eftersom man nästan hajar till när man ser någon som har till exempel en randig tröja. Okej, riktigt så illa är det inte. Bara nästan.
Observera att detta endast gäller personer av manligt kön. Tjejer i rutig skjorta har jag inget emot för det finns det inte så många av. Det kanske är därför jag har minst 5 rutiga skjortor och blusar i min garderob?


  En väldigt fin rutig skjorta! Här med väst till.


Kommentarer
Postat av: kajsa

haha! du anar inte vad jag funderat på detta precis som du! ellie och jag satt och räknade rutiga killar på stallarna en kväll. kommer inte ihåg hur många men jag minns att det var mååånga..! inte mer rutiga killar säger jag bara! =)

2007-09-11 @ 12:48:29
URL: http://kajsapawrihktitt.blogg.se
Postat av: Hanna

Ja, det är lite galet...Men himla roligt...Vi måste verkligen höras någon dag, och inte minst ses!!

2007-09-11 @ 13:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0