Söndagsutflykt

Idag har jag varit ute på äventyr med Vera, Mats och Pelle. Vi åkte till Östregårds antik/loppmarknad utanför Växjö och blev några kronor fattigare, men många fina saker rikare. Dessutom har det varit fint väder idag, sol och nästan 15 grader. Och så kostade en kopp kaffe bara 7 kronor när vi fikade i ett litet rött trähus proppfullt med fina gamla möbler, serviser, och kaffepannor. För mindre än en hundralapp fick jag de här fina sakerna:


  En resväska, en klänning, två halsband, ett par örhängen och en portmonnä


  Klänning 30 kronor


   Turkost halsband 5 kr, vitt halsband 5 kr, örhängen 5 kr, portmonnä 10 kr


   Väska 15 kr


Mer söndagsutflykter åt folket! Så mycket roligare än att plugga.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh, jag blev kär i den där klänningen. Jag försökte shoppa lite i Jönköping men det blev bara ett par strumpbyxor som gick sönder första gången jag använde dem. Nu försöker jag plugga till statistiktentan, usch vad tråkigt!!

2007-09-24 @ 11:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0