Ett rum i Prenzlauer Berg

Det finns en så bra tysk hemsida där man kan leta efter rum och lägenheter som hyrs ut, eller lägga ut en annons om man vill hyra ut ett rum eller lägenhet för den delen. Jag klickade mig in där bara på kul och kollade runt lite. Tyskar verkar vara så otroligt vänliga. Eller ja, det vet jag ju redan att tyskar överlag brukar vara rätt trevliga men det verkar som att de allra mest sympatiska samlas på den här sidan. Förutom att lägga ut information och bilder(som skulle få vem som helst att vilja flytta till ett 15 kvadratmeter stort rum i Prenzlauer Berg) så skriver de att de glädjer sig över ansökningar, att de hälsar en välkommen eller att de är nyfikna på sin nya lägenhetskompis. Skulle någon svensk skriva det? Tror inte det. Nu har jag börjat drömma om fina lägenheter i sekelskifteshus på tvärgator till Schönhauser Allee. Lite dumt med tanke på att jag antagligen kommer att bo i ett litet studentrum långt ute i öst. Men å andra sidan gör det inte så mycket för Berlin är alltid Berlin - världens bästa stad!

Kommentarer
Postat av: karin

det låter så koolt! jag vill också flytta. eller resa. men så kommer jag ihåg att jag ska föda om ca 3 månader och fattar att det kanske inte är den smartaste planen...

2008-04-02 @ 18:10:41
URL: http://barakara.blogspot.com
Postat av: Linnea

karin: Det känns ganska koolt ;) Men du har ju å andra sidan bott både i London och Tanzania och då var jag inte lite avis! Ni får väldigt gärna komma och hälsa på om ni vill, om det nu går med lilla bebisen :)

2008-04-02 @ 21:02:57
Postat av: karin

jo... visst. men jag har inte ens varit i berlin. hoppas du kommer iväg. det är verkligen så najs att resa och leva i andra länder. jobbigt ibland. men så värt det. :) vi kommer nog och hälsar på om vi har råd.

2008-04-02 @ 22:30:39
URL: http://barakara.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0