Jag är en vampyr

Jag skäms lite över att erkänna att jag inte insåg bandet Laaksos storhet förrän helt nyligen. Man kan ju tycka att jag, popnördig som jag är, borde ha älskat dem av hela mitt hjärta sedan långt tillbaka. Men de har lyckats passera obemärkt. Jag skäms dock inte över att erkänna att jag är helt såld på Markus Krunegårds sololåt "Jag är en vampyr". Fy satan vad bra den är! Ganska dansvänlig också skulle jag tro.

Annars har jag lyssnat på gubbrock hela eftermiddagen. Helt fantastiskt! Jag läste ett inlägg om The Travelling Wilburys i  Ingrids blogg för några veckor sen och blev helt nostalgisk. Idag fortsatte jag nostalgitrippen med ett gubbrocksmaraton och upplevde min barndom på nytt mer eller mindre. Jag vet inte hur många bilresor jag har tillbringat lyssnandes på Tom Petty, Dire Straits och andra män med gitarrer. Då tyckte jag det var måttligt spännande, nu inser jag värdet av att låta sina barn växa upp med bra musik. Jag kan vissa av låttexterna utantill fortfarande.

Kommentarer
Postat av: kajsa

visst är den bra..! :D

2008-04-22 @ 12:26:26
URL: http://kajsapawrihktitt.blogg.se
Postat av: Viktor

Det är inget att missa för Laakso är verkligen inte bra :)

2008-04-24 @ 10:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0