Valborg

Jag firar i princip inte Valborg. Ikväll ska jag plugga och titta på tv medan resten av campus fryser ihjäl vid sina grillar och super skallen av sig på Sivans. För ett år sedan satt jag på ett tåg till Stockholm såhär dags om jag inte minns fel, för att se Bloc Party dagen efter. För två år sedan var vi optimistiska nog att sitta i Tanto och dricka vin trots att det var väldigt kallt. Sedan tinade vi upp på klubb Cherry Kicks. För tre år sedan hade vi gemensam 20-årsfest med barndomstema. Det var en rolig men kaotisk kväll. I tre år har jag klarat mig utan valborgsmässoeldar och fjortisfyllor. Jag lär klara mig utan i framtiden också. Jag är inte särskilt bitter över att jag inte kan festa ikväll, jag tycker mest det är ganska roande att folk har så fruktansvärt höga förväntningar och så stora planer för Valborg varje år, och så slutar det alltid med regn och kallt väder som året innan. Och året innan det. Och året innan det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0