Long time no blog

Eftersom jag och min hjärna gick på jullov den 20:e december fick bloggen göra det också. Det finns så mycket annat att göra när man är nästan ledig. Sova länge på morgnarna, äta clementiner och dadlar tills man storknar och titta på två filmer om dagen till exempel. Jag har haft ett skönt lov, men det hade gärna fått vara längre. Jag kom tillbaka till Växjös gråa, regniga, stressiga vardag i måndags och jag vägrar fortfarande inse att det är slut på ledigheten nu.

Julen tillbringade jag i Umeå. Alla (inklusive jag själv) som trodde att en vit jul därmed var garanterad trodde fel. Gräsmattorna lyste gröna och de stackars snöhögarna var smutsgrå när vi anlände den 22:a december. Surt. Men mysigt ändå. Med lite pepparkakor, Karl-Bertil Jonsson och besök av tomten ordnar sig det mesta. Jag fick tillochmed se renar, till min ena brors stora förtjusning eftersom han (nästan) tror att det går omkring renar hur som helst mitt inne i stan i Umeå. Så är inte fallet, men det hade varit spännande!

Jag återvände till huvudstaden några dagar innan nyår och hann med att träffa nästan alla jag ville träffa. Tiden går så fort när man har roligt i trevliga vänners sällskap! Alldeles för fort. Precis som lovet. Och livet. Poetiskt värre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0