Små fina saker som livar upp vardagen

Idag har varit en seg dag. Jag har knappt gjort något vettigt alls förutom att tvätta. Men det är ju å andra sidan inte särskilt ansträngande. Jag har kommit ett steg längre i ett av mina nyårslöften också och köpt ett träningskort. Och hämtat ut den där hemtentan från helvetet. Men slutbetyget på kursen blev 11 poäng av 15 möjliga. G/C.
Hurra för mig! Jag underskattar mig själv ibland tror jag. Men jag skulle ha svårt för motsatsen. Jag skulle bli så besviken om jag gick runt och överskattade mig själv bara för att sedan misslyckas gång på gång.
Något som gör mig barnsligt lycklig är presenter. Helst oväntade sådana. För jag förväntar mig egentligen aldrig presenter, de ska ju kanske inte behövas egentligen så därför blir jag extra glad när jag får en. Idag fick jag en av Maria, en liten kombinerad födelsedags- och tack-för-att-du-vattnade-mina-blommor-och-tog-min-post-present.

image80



Förra veckan när jag fyllde år fick jag den här av Vera. Den fick sitta ovanpå reklamen för fotbolls-VM från förra sommaren. Tyska+tyska=fin kombination

image81



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0