Vinterdepression?!

Jag börjar på allvar undra om anledningen till att jag är konstant trött och omotiverad kan vara frånvaron av riktig vinter? Som en motsatt vinterdepression menar jag. Eftersom jag gillar snö och minusgrader blir jag inte precis pepp på att kliva ur sängen när det är regn, halv storm och någon halvgrad över nollstrecket. Men jag pallrar mig iväg på föreläsningar, på möten och på träning och läser lite i bibblan varje dag. Och längtar efter våren eller åtminstone helgen. För bara tanken på att det är fredag imorgon gör att allt känns lite roligare, även om jag inte har något planerat för lördag-söndag bortsett från plugg och simning. Just nu räknar jag bara ner dagarna tills torsdga om en vecka då jag och min bejb åker på en liten weekendresa till huvudstaden.
Ett miljöombyte kan betyda allt ibland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0