Kaos

På söndag åker vi till Berlin och min lägenhet ser ut som om någon har lyft upp den, skakat om den lite och satt ner den igen. Det ligger saker precis överallt. Kläder, mobilladdare, praktikansökningar, skor som hänger på tork, viktiga papper som ska fyllas i inför höstens utbytestermin. Och så en stor resväska som ligger mitt på golvet så man är farligt nära att snubbla över den varje gång man ska dra upp persiennerna. Men det är ett organiserat kaos tror jag. Det känns som att jag har någorlunda koll på läget. Nu återstår bara att bli helt frisk med hjälp av min införskaffade hostmedicin "vid tillfällig hosta med segt slem". De vet verkligen hur de ska locka till sig köpare, de där läkemedelsföretagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0