Fel låt vann (igen)

En liten schlageranalys såhär mitt i natten:
- Fel låt vann som vanligt. Har Ryssland mutat sig in i Eurovision Song Contest i år?
- Det är alltid lika roligt när Sverige tror att de ska vinna och sedan får en helt usel placering. Skadeglädje är den enda sanna glädjen
- Några ledord för årets tävling: bröst, silverklänningar, fransar
- Varför måste alla poäng upprepas på franska och varför får den franska poängmeddelaren prata franska när alla andra länder måste prata engelska? Alla stackare som är helt kassa på engelska gör sitt bästa medan fransmännen drygar sig. (Och skickar en pårökt hippie till tävlingen)
- Varför får Israel vara med och tävla? Det här undrar jag varje år men jag har aldrig fått något bra svar så jag fortsätter undra.

Nu ska jag sova, eller eventuellt hålla mig vaken till en fransk film på ettan som jag har för mig har ett riktigt fint slut. Jag har tydligen varit finkulturell och sett den någon gång. Mannen på tåget heter den.

Kommentarer
Postat av: Viktor

Rätt låt kan i praktiken inte vinna, så till vida antalet deltagare sjunker kraftigt. "Rätt" blir det bara när absolut majoritet nås, likt politiska val i flera omgångar.

Om där var 22 deltagare så är där med andra ord supportrar till 21 andra som är "sura".

:)

2008-05-26 @ 16:16:22
Postat av: kajsa

frankrike var ju helt underbara! =)
dock undrar jag också över varför de måste repetera det på franska. skulle nog gett mer att säga det på nåt öststatsspråk..

2008-05-27 @ 08:57:07
URL: http://kajsapawrihktitt.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0