Grisfest? Nej tack

Grilloset ligger som en tät dimma över Tufvanängen där människor iförda overaller i alla regnbågens färger intar alkohol i alldeles för stora mängder. För att sedan dricka ännu mer alkohol och ramla runt i leran på den i Växjö så (ö)kända grisfesten. Det perfekta helgnöjet för en student. Eller? Jag känner mig som värsta bitterfittan som klankar ner på alla så kallade roliga aktiviteter man bör sysselsätta sig med som universitetsstudent. Men jag ser inte riktigt nöjet med att springa omkring i en rosa/lila/orange overall, full som en kastrull. Jag kanske inte uppfyller kraven på vad en typisk student bör roa sig med eftersom jag hellre dricker vin i trevligt sällskap än beställer rosa cocktails i drinkbaren på Sivans, och hellre fuldansar till gamla indiehits än skakar rumpan till de senaste r'n'b-hitsen på dansgolvet. Jag må verka bitter och gnällig, men min definition av roligt är inte att jag ligga och kravla i en lerpöl klockan ett i natt med ett gäng overallklädda vänner. Och ja, jag är glad att man inte har någon overall när man läser vid institutionen för samhällsvetenskap.  

Kommentarer
Postat av: vera

Word!
Är inte så sugen på sånt där heller, och suget blir inte direkt större när man möter EHVS-tjejer som är fulla på cocktails och skriker och sjunger i trapphuset.

2008-05-24 @ 20:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0