Hår+väder+helg

Tjoho! Jag har precis klippt min lugg. För första gången blev den inte helt sned och vedervärdig, inte heller för kort så att jag ser ut som en 5-årig pojke utan faktiskt ganska bra. Jag kanske ska vänta med att bli alltför nöjd tills jag har fönat den dock...det är då det verkliga resultatet brukar synas.

För övrigt har det ökända Växjövädret kommit tillbaka=regn och kallt och lite blåsigt. Det haglade tillochmed en stund förut. Jag är väl dock en av få som välkomnar lite regn eftersom det innebär att allt pollen som flyger omkring i luften regnar ner på marken. Jag trodde ett tag att den här pollenallergin skulle ta död på mig i år. Inte för att någon någonsin har dött av för många nysningar eller så (vad jag vet) utan för att jag förmodligen skulle strypt mig själv förr eller senare för att lindra kliandet i halsen. Och näsan. Och ögonen.

Som tur var hade vi fint väder i helgen. Den var en perfekt kombination av slöande framför tv:n, sovmorgnar, frukost i sängen, promenader, film, grillning, kubb, trevliga nya bekantskaper, kallt vin, varmt vin, glass i solen, turistande tyskar, några lata timmar på en filt i solen vid vattnet och strosande i småstaden Karlshamn som verkligen rycker upp sig när det börjar bli sommar. Härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0