Home sweet home

Idag längtar jag hem till Sverige. Vet inte varifrån denna plötsliga hemlängtan kommer men det kan ju ha att göra med att vi faktiskt åker till Sverige om mindre än en vecka. Det blir en weekend i Växjö för min del och sedan några dagar hos Johan. Tyvärr inget Stockholm. Det får vänta tills jullovet. Synd, för jag saknar Stockholm. Och alla mina vänner som bor där. Och alla mina vänner som inte bor i Stockholm också. Jag saknar att affärerna har öppet även på söndagarna om man planerar att bara titta på film på kvällen och vill ha lösviktsgodis. Jag saknar svenskt lösviktsgodis. Jag saknar helgfrukostarna hemma hos mina föräldrar. Jag saknar DN med alla helgbilagor, och det är inte samma sak att läsa den på internet. Jag saknar att spela Guitar Hero med mina bröder. Jag saknar hela det svenska mejerisortimentet. Jag saknar sylt som inte har gelékonstistens. Jag saknar ost. Det sjukaste av allt är att jag är sugen på skogaholmslimpa med hushållsost, två saker som jag aldrig äter normalt sett och som aldrig finns varken i mitt eget hushåll eller hemma hos mamma och pappa. Hur skumt är inte det? Nu kan man tycka att jag ska sluta gnälla och pallra mig iväg till närmsta IKEA och handla lite svensk mat. Men det är inte det som är grejen. Jag saknar Sverige som helhet tror jag, och då hjälper det inte att äta lite riktig saltlakrits om man fortfarande befinner sig i sitt studentrum i Tyskland. Jag vill hem!

Kommentarer
Postat av: kara

Bara en liten "I told you so", och ett muntert "det blir bättre!". Jag vet precis vad du menar! Jag förstår t.o.m längtan efter ostmackan. Jag tror jag kände likadant i början i London, och så ett par veckor innan vi skulle flytta hem så blev allt bara guld! Jag slutade tänka på Sverige och började fokusera på London, tror jag. Skönt att du får komma hem en sväng. Passa på att äta lima och lösgodis :)

2008-11-11 @ 15:31:07
URL: http://barakara.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0