Nu har jag lugnat ner mig lite

Jag tänker på annat ett tag och glömmer allt krångel. Idag har ändå varit en bra dag. Jag gick upp i skaplig tid och tvättade två maskiner tvätt. Åt havregrynsgröt. Redan här låter jag ju som värsta helyllemänniskan. Hade föreläsning mellan 12 och 16, vår allra första tysklektion. Den var över alla förväntningar. Herr Meissner, som jag trodde skulle vara en lite auktoritär och strikt professor, är snällheten själv och väldigt entusiastisk. Han hade dessutom ett hål i tröjan. Va?! Kan man ha det om man är professor? Roligt var det hur som helst. Och gruppen är liten så vi pratade en hel del vilket är bra. Och nivån är inte för låg och inte för hög. Vi åt lunch på ungefär en kvart eftersom vi hade rast i 20 minuter (för att jag föreslog det när de andra ville ha tio minuter, ha!). Champinjonsoppan var ganska god faktiskt. Efter föreläsningen åkte jag, Malin, Jasper och Simon till Ostkreuz, det området ska bli mitt nya hängställe tror jag. Det måste utforskas! Såg väldigt lovande ut och cafét vi fikade på var supermysigt med sjuttiotalslampor och grejer. Jasper åkte och mötte Ben plus två tjejer som pluggar i Tjeckien. En var hans kompis från Belgien, och den andra var helt oväntat från Göteborg av alla ställen! Alltid roligt att prata lite svenska. Åkte hemåt, handlade mat, hängde ut sängkläder på vädring och satte mig vid datorn. Fick veta att allt är fixat inför lördag kväll i Växjö, nu ska vi bara inhandla en massa billigt vin här. Haha Systembolaget vi tänker inte gynna er! Och jag har fyllt på mitt tvättkort med pengar. Har med andra ord fått en del gjort. Började tillochmed med hemuppgiften vi fick på tysklektionen, men sen tappade jag sugen när jag fick veta det där med praktikstipendiet. Det har ju överlag varit en väldigt bra dag så jag kanske bara ska sluta klaga nu? Ska nog trösta mig med en film istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0