Det är jag som är bitchen i gruppen

Det kan ju bero på att jag väldigt snabbt blir irriterad och aggressiv när saker inte går som planerat. Idag har verkligen känts som måndagen från helvetet. Gårdagen började bra med att jag vaknade efter ungefär 10 timmars sömn och kunde ställa tillbaka klockan en timme och ligga kvar i sängen en stund till. Sedan åt jag frukost i lugn och ro och gjorde mig i ordning innan jag åkte till Mauerpark för att möta upp svenskgänget och gå på loppmarknaden. Upptäckte att jag kan ta tramen från hållplatsen vid mitt wohnheim nästan hela vägen till loppmarknaden. Promenerade omkring i ett par timmar på loppmarknaden och hittade ingenting (förutom en jättefin jacka som var för stor) medan de andra hittade den ena prylen efter den andra. Sedan väntade jag och Malin förgäves på att vår lärare Thomas skulle ringa och säga var och när vi skulle mötas. Vi skulle nämligen gå på restaurang och bio med honom och studenterna från Växjö som är här på "klassresa" var tanken. Men han ringde aldrig och vi bestämde oss för att gå på bio själva istället. Jag mötte Simon och åkte till Potsdamer Platz. Middag åt vi på vägen dit, den bestod av en Asia Box med nudlar och grönsaker. Helt okej middag för 2 €. Mötte Jasper, Malin och Tobi vid bion och sprang även ihop med Pauline och Charlotte+pojkvän som skulle på en annan film. Vi såg "Pineapple Express" som säkert är världens bästa film om man är en 17-årig kille men som kanske inte kvalar in på min topp-tio-lista. Skrattade ändå en hel del så den var godkänd får jag väl säga. Efter bion tog vi en smoothie/kaffe/läsk och skildes sedan åt när Malin och Tobi åkte hem. Jag, Simon och Jasper tog S-bahn till Warschauer Strasse och kände att vi inte ville åka hem riktigt än så vi gick till Euphoria som har extra billiga cocktails på söndagar. Där mötte vi återigen, helt oväntat, Pauline, Charlotte, Manon och Nathalie. Drack en alkoholfri drink och var hemma lite senare än jag hade tänkt mig.

Imorse vaknade jag trekvart senare än planerat. Inte så bra med tanke på att jag hade tänkt vara vid Ring Center när de öppnade. Jag skulle köpa en torkställning att hänga upp kläder på (gillar inte torktumlare) och en ny spegel eftersom jag hade sönder min igår. Var där strax innan elva och hittade skapligt snabbt butiken Real där man kan köpa precis allt mellan himmel och jord. Till exempel torkställningar och speglar. Skyndade mig hemåt eftersom vi skulle vara hos Jasper klockan tolv. Hann precis hem med torkställningen innan det var dags att sticka igen. Hos Jasper försökte vi ringa en professor vid Växjö Universitet som är ansvarig för tillgodoräknandet av våra kurser. Det börjar kännas rätt relevant nu att vi får veta om vi kan räkna in den här terminen i vårt program...Han var självklart inte på plats idag. Nästa projekt var att boka biljetter till Sverige för att hälsa på vänner i Växjö, pojkvän och familj. Vi väntade på Simon som också skulle ha varit hos Jasper vid tolv. Han dök inte upp. Vi ringde tio gånger var. Han svarade inte. Och vi kunde inte boka biljetter utan att prata med honom. Vi gick till copyshopen och skrev ut kompendium som vi behöver till en av kurserna. Ringde Simon igen och han svarade. Vi var arga. Eller, jag var arg i alla fall. Jag hade tänkt både städa och tvätta idag men icke. Efter att ha väntat på Simon i tre timmar var vi hungriga så jag, Malin och Jasper åkte till Pizza Dach (som vanligt alltså) och åt "lunch" klockan fyra på eftermiddagen. Sedan gick vi till BioMarkt och handlade ekologiska ingredienser till middagen som jag, Jasper och Simon lagade ikväll. Broccoli/blomkål/potatissoppa som blev oväntat god. Simon hade sovit för mycket och var på världens skummaste humör men kvällen var bra ändå och vägde upp dagens alla missöden. Just det, jag glömde ett! Vi skulle ha träffat vår lärare idag istället men det gick bara klockan 17 vilket helt krockade med våra planer så imorgon klockan 14 ska vi träffa honom istället. Imorgon har vi föreläsning 10-13 och sedan ska jag möta Johan på flygplatsen på eftermiddagen. Fantastiskt. För övrigt var anledningen till att han aldrig ringde oss i söndags att han hade tappat bort lappen med våra telefonnummer på! Varför lade han inte in dem i mobiltelefonen?! Varför?! Som tur var kom Malin på att vi kunde ringa Benjamin, annars hade vi fortfarande inte fått kontakt med dem. Jaja, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta snart. Kvällen avslutades med filmen Euro Trip. Sjukt intelligensbefriad film i bästa high school-anda. Om ni inte har sett den - se den inte. Nu ska jag sova. Imorgon kommer Johan. Det blir förmodligen dåligt med inlägg här en vecka framöver eftersom jag har en hel stad att visa honom. Gute Nacht!

Kommentarer
Postat av: Nils

Vilket härligt rövarliv :) Det är bra, nu kan jag läsa din blogg med klubbtips inför mina eventuella miniäventyr helgerna i vår. Att göra praktik och vara ute tre dagar i veckan till sex på morgonen är däremot kanske inte aktuellt... tyvärr :P

2008-10-29 @ 18:03:55
Postat av: Ben

UPDATE!!!

2008-11-05 @ 17:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0