Onsdagen den 1:a oktober

Onsdagen den 1:a oktober var den stora flyttdagen. Jag ringde till min "Hausmeister" Herr Schellenberger på förmiddagen och meddelade att jag skulle dyka upp senare på dagen. Han lät som en trevlig prick. Det var han också, visade det sig när vi kom fram, helt slut efter en resa med buss, S-Bahn och Tram genom halva stan. Med en stor resväska och en 11-kilos kartong. Nästa vända hade vi betydligt mindre att släpa med oss men otur som vi hade så blev det totalfel på S-Bahn och vi kom inte vidare. Då hade det dessutom börjat ösregna och blåsa halv storm. Vi kom fram till slut, blöta och smått irriterade. Rummet jag bor i ser förmodligen ut som alla andra studentrum i världen med en standardinredning bestående av säng, skrivbord, stol, garderob och hylla. Och en lampa i taket. Spartanskt med andra ord, men helt okej. Jag bor i en lägenhet med 3 studentrum och gemensamt kök och badrum. Just nu bor vi bara två här, jag och en tjej från Kina. Efter att ha lämnat av alla saker i mitt rum tog vi spårvagnen till Biesdorf där Simon från Belgien bor. Hans studenthem ser ut som en internatskola av den finare sorten med terrasser, balkonger och gröna växter överallt. Och en studentpub i källaren. Vid S-bahnstationen mötte vi Simons kompis Jasper och åkte till Friedrichshain för att möta upp Maria och Malins pojkvän med vänner. Där firade vi Tobis födelsedag med brinnande shots, cocktails och en galen servitör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0