En efterlängtad snilleblixt

Det här kanske är den konstigaste tiden jag någonsin har skrivit ett blogginlägg. Klockan 02.31 på natten. Jag kan inte sova. Jag åker på måndag och har en miljon saker som snurrar i huvudet så fort jag blundar. Saker jag ska göra, saker jag har gjort och bockar av i hjärnan och saker jag absolut inte får glömma. Dessutom stressen över den fruktade uppsatsen. Vem skriver frivilligt en c-uppsats i statsvetenskap? Jag, tydligen. Och det svåraste av allt, som vanligt när det gäller att skriva, är början. Att komma igång. Och framför allt att hitta på ett ämne som är någorlunda intressant så att man kan stå ut med att läsa och skriva (och inte minst analysera) det under ett år. Jag har haft någon vag idé sedan mitten av sommaren ungefär, sedan fick vi veta att uppsatsen måste skrivas individuellt och då fick jag total blackout. Sedan tillbaka till min vaga idé som vägrade utveckla sig, sedan mycket kort en dum idé som var så tråkig att jag knappt orkade formulera den (kanske är den ganska smart dock) och så nu, plötsligt när jag släcker lampan tio i ett så plingar det till. JAG HAR EN IDÉ! Är det inte fantastiskt? Nu ska jag bara formulera den här fina idén till en A4, skicka iväg den, förhoppningsvis få den godkänd och få en handledare. Sedan kan det roliga börja.

Kommentarer
Postat av: vera

hallå du kan väl inte skriva ett sånt här inlägg utan att berätta vad idén är?!

2008-09-24 @ 15:12:27
Postat av: Johanna

berätta! vad har du kommit på för nått bra?

2008-09-24 @ 16:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0