Allee der Kosmonauten

Det börjar bli mer och mer på allvar nu, det här med att flytta till Berlin. Idag har jag fått veta var jag ska bo. Närmare bestämt i Studentenwohnheim Allee der Kosmonauten. Det låter så härligt östtyskt, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att skolan där vi ska gå ligger långt ut i Berlins östra del. Det är egentligen gräsligt ful arkitektur där men det har ändå en viss charm måste jag medge. Kanske har jag sett filmen Good Bye Lenin för många gånger, vad vet jag. Jag vet bara att jag vill åka till Tyskland NU!

Kommentarer
Postat av: vera

ja, man kan väl säga att gamla stasi-byggnader är ful arkitektur, som skolan till exempel :)

2008-09-05 @ 19:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0