Sommarvärme och paltkoma

Idag har München bjudit på sol, blå himmel och ungefär 17 grader. Tillochmed min tunna vårjacka var alldeles för varm! Jag var på praktiken i inte ens två timmar och satt med på ett möte med en liten delegation från Kina, det var onekligen ganska intressant att lyssna på en kinesisk-tysk tolk men jag kom på mig själv med att hela tiden tänka på annat. I den kinesiska delegationen ingick två kvinnor, sammanlagt var de sex personer. Jag kom på mig själv med att undra om de bara var någon sorts sekreterare eller om de hade några högre positioner. Den ena antecknade hela tiden medan den andra såg ganska ointresserad ut. Den som antecknade hade ett "Ms" framför sitt namn på namnskylten och var inte gift. Jag undrar om hon har valt karriär framför en roll som hemmafru? Jag är alldeles för dåligt insatt i Kinas kultur men väldigt nyfiken. Men sådant kan man ju inte fråga hur som helst, tyvärr. Var väldigt fascinerad av hur snabbt de antecknade med kinesiska tecken. Och var imponerad av den tyska professorn i 50-årsåldern som lärde sig kinesiska. Förmodligen inte så vanligt i Tyskland om det var 30 år sedan man lämnade universitetsstudierna bakom sig. Jag tog en liten promenad i Schwabing när vi fick sluta och det var galet varmt. Efter en sväng förbi HM åkte jag hem och åt lunch och fixade med mitt Learning Agreement och lite annat. Jag bara väntar på att allt ska lösa sig med betyg från skolan i Berlin och tillgodoräkning av poäng, jag orkar snart inte ha det i huvudet längre. Eftermiddagen har även bjudit på ytterligare en promenad i solen med Vera och nu har vi precis ätit middag och är mätta och trötta. Paltkoman som lagt sig över lägenheten kommer nog att hålla oss hemma ikväll, även om planerna från början var att gå till den lokala lilla puben för en öl eller två. Men det är ju en dag imorgon också (hur gammal låter jag nu?!) och den tänkte vi tillbringa på en loppmarknad, i solen om väderprognosen håller vad den lovar.

Kommentarer
Postat av: Little Peaché

Sv: Jo det är fint med lugg. Men denna frillan har jag nog bra några månader för jag är dödssugen på det blondblonda!



Kram på dig

2009-04-06 @ 15:00:37
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: maria

Jag vill också ha det soligt, eftermiddas-öligt och gå på marknad! Jag vill! NU!

2009-04-06 @ 17:38:21
URL: http://mifen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0