Sågad vid fotknölarna

Idag var dagen då jag skulle få jättemycket gjort på uppsatsen. Kanske skriva flera sidor. Sen läste jag mailet från min handledare och öppnade dokumentet med hennes kommentarer på det jag skrivit hittills. Sen fick jag inget gjort alls för jag kände mig så värdelös och dålig på allt vad skrivande heter. Kanske är jag känslig. Kanske borde jag istället bli aggressiv och skriva så tangenterna glöder. Men när det känns som att inte ett enda ord i min uppsats är något att ha så känns allt så hopplöst. Jag förstår att en handledare måste ge kritik, för det är ju lite av poängen med att handleda, men man tycker ju att lite positiv feedback och peppning skulle kunna hjälpa alla stackars uppsatsskrivare som håller på att bli tokiga över metodval och vetenskapliga formuleringar. Men jag kan inte ta till mig någonting när all kritik är negativ, när handledaren använder ord hon förmodligen knappt förstår själv och dessutom kryddar det hela med lite smileys här och var. Jag skiter väl fullständigt i att hon försöker muntra upp stämningen med några glada gubbar när det känns som att det enda som kvarstår att göra med uppsatsen är att trycka ctrl+a+delete.

Kommentarer
Postat av: Sara Norrman

Vet inte hur mycket en tröstande kram hjälper... men jag skickar en ändå... Kram på dig

2009-08-21 @ 18:59:31
Postat av: Linnea

Tack! Det hjälper faktiskt lite :)

2009-08-23 @ 00:25:15
URL: http://neapop.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag skickar också en tröstande kram och de klyschiga orden: Jag vet hur det känns. De verkar vara experter på högskolor och universitet på att utbilda värdelösa handledare som antingen är fulla med negativitet eller nonchalans. som njuter av att se paniken i studenterna ögon. GRRR hatar det! Säg bara till om du behöver någon hjälp med formalia, disposition etc så kan jag mejla hela vår c-uppsats till dej. kanske finns det nåt som kan vara bra å ha! Stort lycka till och ge inte upp! Jag vet att du skriver skitbra! Bättre än de flesta faktiskt. Kram

2009-08-25 @ 09:12:28
URL: http://komketchup.blogspot.com
Postat av: Linnea

Helena: Tack för din fina, peppande kommentar! Nu känns det lite bättre :) Har dessutom haft en veckas paus från uppsatsen och flyttat och gått på bröllop bl.a. så jag har inte tänkt så mycket på den faktiskt. Och imorgon börjar skolan igen! Har dina kurser börjat nu? Hoppas de är intressanta och givande! Kramar

2009-08-30 @ 21:25:24
URL: http://neapop.blogg.se/
Postat av: Linnea

Helena: Tack för din fina, peppande kommentar! Nu känns det lite bättre :) Har dessutom haft en veckas paus från uppsatsen och flyttat och gått på bröllop bl.a. så jag har inte tänkt så mycket på den faktiskt. Och imorgon börjar skolan igen! Har dina kurser börjat nu? Hoppas de är intressanta och givande! Kramar

2009-08-30 @ 21:29:25
URL: http://neapop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0