Saker jag inte kommer att sakna med Berlin, del 2

På andra plats på listan över saker jag inte kommer sakna kommer duschen i lägenheten där jag bor. Den är det mest opålitliga jag varit med om. Man måste blanda vattentemperaturen själv med två kranar och då är det ju som upplagt för överraskningar. Ibland när man som bäst håller på och sköljer ur schampot ur håret så blir vattnet jättehett på två sekunder och man måste vara snabb för att inte bränna sig. Ibland är det tvärtom, då blir det isande kallt istället och man kippar efter andan en stund innan temperaturen blir normal igen. I bästa fall. Ibland blir vattnet inte lagom varmt igen av sig själv utan man måste stå och skruva fram och tillbaka ett tag. Gärna med tvållödder i ögonen. Jag misstänker att vattnet i duschen påverkas väldigt mycket av vad övriga i lägenheten/huset gör med vattnet för tillfället. Om någon till exempel tar ett glas vatten i köket så blir det asvarmt direkt. Om någon diskar samtidigt får man skruva upp varmvattnet på max för att inte behöva få köldskador. Det innebär sannerligen lite spänning i vardagen att duscha här. Lite väl mycket spänning skulle jag vilja säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0